TE lanceert ism Urgenda campagne Zet ‘m op 60 

Maak een ketelselfie & win een jaar gratis energie!

Door de temperatuur van je cv-ketel iets lager te zetten, bespaar je energie en geld. De campagne Zet ‘m op 60 is opgezet door Urgenda en wordt landelijk deze week gelanceerd in samenwerking met lokale energie coöperaties. Er is tevens een fantastische winactie aan verbonden. Deelnemers maken kans namelijk op een jaar lang gratis energie.

“De meeste cv-ketels staan op de fabrieksinstelling van 80ºC, maar werken efficiënter op 60ºC. Deze snelle besparing scheelt veel gas, dus CO2. En dat is precies waar wij ook in 2021 veel aandacht aan willen geven,” aldus Jelle Cupido, onze bestuurssecretaris. “Door de temperatuur van je verwarmingswater (dus niet het tap- en douchewater) te wijzigen naar 60 graden, wordt veel minder gas verbruikt. Beter voor het milieu en beter voor je energierekening. Het zijn soms dit soort kleine dingen die echt verschil maken.”

Selfie

Deelnemers die een ‘ketelselfie’ maken en mailen naar ons, maken kans op een jaar lang gratis groene energie of andere handige duurzame cadeau’s. Wij maken als coöperatie bovendien kans op €2500 als we aan het eind van de campagne minstens 60 selfies aan Urgenda kan overhandigen. “Je regelt het met behulp van instructievideo’s en handleidingen op onze website. Voor de meeste ketels gaat het om enkele eenvoudige handelingen die binnen een minuut geklaard zijn. Dat is snel en simpel besparen!” aldus Cupido. De campagne loopt tot eind maart.

Meer informatie over Zet m op 60 vind je hier!

Deel: